Probíhající projekty
Zde jsou zobrazeny aktuálně probíhající projekty školy.
![]() |
Podpora kvalitního vzdělávání
Registrační číslo CZ.02.02.XX/00/22_003/0003167
Škola od 1. 2. 2023 realizuje projekt Podpora kvalitního vzdělávání, který je zaměřen na personální podporu, osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků, inovativní vzdělávání žáků, spolupráci s rodiči žáků a veřejností.
![]() |
![]() |
![]() |
Národní plán obnovy
Komponenta 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace
Škola v roce 2023 čerpá finanční prostředky na digitální učební pomůcky žáků a na jejich prevenci digitální propasti z Národního plánu obnovy, komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace. Pomůcky jsou financovány Evropskou unií – Next Generation EU.
![]() |
![]() |
Podpora duševního zdraví dětí a adolescentů prostřednictvím zavádění komplexních vzdělávacích programů zaměřených na socioemoční učení a prevenci násilí v blízkých vztazích (Respekt, Rozmanitost, Rovnost, Resilience)
Naše škola je součástí projektu Podpora duševního zdraví dětí a adolescentů prostřednictvím zavádění komplexních vzdělávacích programů zaměřených na socioemoční učení a prevenci násilí v blízkých vztazích (Respekt, Rozmanitost, Rovnost, Resilience)
Cílem projektu je podpora rozvoje sociálních a emočních dovedností v rámci školního vyučování a prevence duševních onemocnění a násilí ve vztazích u žáků ZŠ a SŠ.
Více informací zde
Projekt je financován z Fondů EHP 2014-2021v rámci Programu Zdraví
![]() |
EEA GRANTS 2014-2021 - FONDY EHP 2014-2021
Typ projektu |
Projekt institucionální spolupráce |
Program |
Vzdělávání |
Název projektu |
Ekologie na druhou |
Číslo projektu |
EHP-CZ-ICP-2-021 |
Od 01. 08. 2020 realizuje Střední škola technická, Most, příspěvková organizace, projekt „Ekologie na druhou“. Tento projekt je financovaný z fondů EHP 2014 – 2021, jejichž prostřednictvím přispívají Island, Lichtenštejnsko a Norsko ke snižování ekonomických, sociálních rozdílů v Evropském hospodářském prostoru a k posilování spolupráce s 15. evropskými státy.
Zprostředkovatelem programu je Dům zahraniční spolupráce (DZS). Jde o příspěvkovou organizaci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, která administruje mezinárodní aktivity v oblasti vzdělávání.
Období realizace projektu: 01. 08. 2020 – 31. 07. 2022
Hlavní řešitel: Střední škola technická Most, příspěvková organizace
Partneři projektu: RE-INNOVASJON AS, Bodø; THE STUDY ORGANISATION "FOLKEUNIVERSITETET", Bodø;
O projektu
Obecným cílem projektu je podporovat rozvoj a sdílení inovativních metod a příkladů dobré praxe ve vzděláván s následným dopadem na inovací kurikul.
Konkrétním cílem projektu je prohloubit a dát do souvislostí aktivní občanské postoje středoškolských žáků a pedagogů a jejich pozitivní význam pro ochranu životního prostředí, a to cestu vytvoření inovativních metodických materiálů k úpravě ŠVP. Na společných setkáních (vzdělávací akce jako workshopy, přednášky, kulaté stoly) připravíme spolu s partnerskými organizacemi z Norska modulové programy environmentální výchovy do jednotlivých oborů tak, aby byl každý vytvořený modul zařazen do všech oborů jako průřezové téma.
Přínosy:
Bude bezesporu přínosné, aby byl každý, na škole vyučující obor, obohacen o implementaci prvků aktivního občanského environmentálního přístupu v kontextu jeho výuky. Výuka bude atraktivnější a žáci uvidí i jiný rozměr předmětu, který se učí a oboru, který si zvolili. Ekologický rozměr je tak důležitý a tak obsažný, že při vhodně připravených modulech bude výuka daného předmětu v rámci jednoho konkrétního vzdělávacího oboru obohacena v rámci environmentálních témat k podpoře aktivního přístupu při ochraně životního prostředí také o kompetence matematické, ICT, komunikační, kompetence v oblasti demokracie, apod. Pedagogové zvýší své kompetence a získají inovativní metodické materiály, ve kterých bude frontální způsob výuky u ekologie, občanské nauky i odborných předmětů efektivně doplněný a obohacený jinými metodami i obsahem, než který jim dosud nabízely ŠVP,
V rámci realizace projektu bude vytvořený vzdělávací modul o rekultivacích na Mostecku, v místě devastačně postiženého životního prostředí průmyslem. Modul bude mít kromě vzdělávací hodnoty také inovativní, přidanou hodnotu. Přiměje studenty uvažovat, polemizovat a správně se rozhodovat o kladech a záporech těžby fosilních paliv v Norsku, o jejím rozšíření nebo naopak poklesu v rámci budoucího udržitelného rozvoje.
![]() |
Soubory ke stažení |